دوچرخه ثابت یکی از دستگاه های ورزشی پرطرفدار و کارآمد است که با آن می توان تمرین های ورزشی متنوعی انجام داد. در گذشته تنها راه برای تمرین با این دستگاه ثبت نام در باشگاه های ورزشی بود. اما حالا انواع خانگی  دوچرخه ثابت وجود دارد که با تهیه یکی از آن ها به راحتی می توان در منزل نیز ورزش کرد.

 در این مقاله قصد داریم توضیحاتی درباره دستگاه دوچرخه بدهیم و راهکارهایی برای افزایش وزن به کمک این دستگاه ارائه دهیم. بنابراین توصیه می شود که تا پایان این مطلب با هایپرجیم همراه باشید.

انواع دوچرخه ثابت

دستگاه دوچرخه معمولا دو نوع دارد که یا به صورت نشسته است یا ایستاده. هرکدام از انواع دوچرخه برای هدف خاصی استفاده می شود. به طور مثال دوچرخه ایستاده مخصوص چربی سوزی یا تقویت عضلات شکم و پاها است.

 این نوع از دستگاه دوچرخه کاربردی برای افزایش وزن ندارد و معمولا بانوان جوان از آن برای چربی سوزی استفاده می کنند. اما نوع دیگری از دستگاه دوچرخه وجود دارد که به شکل نشسته است. این نوع از دوچرخه ثابت برای افزایش استقامت بدن و قدرت عضلات استفاده می شود و انجام برخی از تمرین ها با این دستگاه باعث افزایش وزن خواهد شد.

ورزش با دستگاه دوچرخه چه مزیت هایی دارد؟

دستگاه دوچرخه یکی از دستگاه های مفید ورزشی محسوب می شود که تمرین با آن برای افراد مسن و کسانی که دچار درد مفاصل هستند نیز، مانعی ندارد. با این دستگاه تمرین های گوناگونی جهت کاهش وزن، افزایش وزن یا افزایش استقامت بدن می توان انجام داد. تمرین با این دستگاه علاوه بر کاهش یا افزایش وزن باعث فرم دهی به عضلات پاها و لگن می شود و باعث زیبایی و تناسب اندام ورزشکاران خواهد شد.

چگونه می توان با کمک دستگاه دوچرخه وزن را افزایش داد؟

تمرین با دستگاه برای افزایش وزن نیازمند برنامه ای دقیق و روزانه است. ورزشکاران برای افزایش وزن به کمک این دستگاه معمولا باید روزانه 30 الی 45 دقیقه به طور منظم ورزش کنند و در کنار انجام تمرین ها برنامه غذایی مناسبی نیز از مربی ورزشی و متخصص تغذیه دریافت کنند. مشاهدات نشان می دهند، افرادی که روزانه تمرین های استقامتی با این دستگاه را انجام می دهند، پس از مدتی می توانند افزایش وزن مناسبی نیز داشته باشند.

دوچرخه ثابت دستگاهی مناسب جهت افزایش وزن بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی

افراد مبتلا به بیماری های تنفسی و مشکلات ریوی معمولا نمی توانند مانند ورزشکاران دیگر به آسانی ورزش کنند. دستگاه دوچرخه برای این دسته از افراد انتخاب مناسبی است. مشورت با پزشک و مربی ورزشی هنگام تمرین با این دستگاه شیوه صحیح تمرین و کنترل تنفس را به فرد آموزش می دهد و باعث استقامت عضلات او خواهد شد. همچنین تمرین با دوچرخه باعث تقویت عضلات ماهیچه ها می شود و پس از مدتی وزن را نیز افزایش خواهد داد.

تمرین با دوچرخه ثابت نشسته برای تقویت عضلات پاها

دوچرخه ثابت نشسته دستگاه مناسبی برای استقامت پاها محسوب می شود. تمرین با این دستگاه عضلات و ماهیچه های ران پاها را تقویت می کند و برای عضلات کمر نیز بسیار مفید است. ورزش کردن با این دستگاه در منزل یا در باشگاه ورزشی به صورت استاندارد و طبق اصول صحیح ورزشی می تواند وزن افراد را نسبت به خواسته هایشان افزایش یا کاهش دهد.

تمرین با دستگاه دوچرخه و افزایش وزن با آن برای افراد مبتلا به دیابت

تمرین با دوچرخه انتخابی مناسب برای افزایش وزن افراد مبتلا به دیابت است. بیماران دیابتی به دلیل قند بالایی که دارند، برای افزایش وزن باید تحت نظر پزشک قرار گیرند و با کمک برخی از دستگاه های ورزشی نیز وزن خود را افزایش دهند. تمرین با دستگاه دوچرخه گلوکز خون افراد دیابتی را تنظیم می کند و در کنار تنظیم قند خون با انجام تمرین های مخصوص وزن را نیز افزایش خواهد داد. خرید دوچرخه ثابت باشگاهی توسط هایپرجیم انجام می گیرد. 

ایجاد حس خوب درکنار افزایش وزن

تمرین کردن با دوچرخه در کنار تقویت عضلات و افزایش وزن، باعث ترشح هورمون های شادی در بدن ورزشکاران می شود و حس خوبی در بدن ایجاد می کند. بنابراین تمرین با این دستگاه با رعایت اصول صحیح ورزشی علاوه بر تناسب اندام باعث سلامت روح ورزشکاران نیز می شود.

کلام آخر

دوچرخه ثابت یکی از دستگاه های ورزشی کاربردی است که علاوه بر باشگاه ها در منزل نیز می توان با آن ها تمرین های ورزشی را انجام داد. در این مقاله کاربرد و مزیت های این دستگاه مفید را جهت افزایش وزن توضیح دادیم که ورزشکاران قبل از تمرین با این دستگاه از کاربردهای آن اطلاع داشته باشند و با آگاهی نسبت به انجام تمرین های ورزشی اقدام کنند.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 268
نمایش همه
علاقه مندی ها ()