این مقاله قصد دارد درباره ویژگی هایی دستگاه های  اسکی فضایی (الپتیکال) و دوچرخه ثابت، مطالبی را برای علاقه مندان ارائه دهد. ارائه این مطالب می تواند برخی تفاوت ها و شباهت های این دو دستگاه را نیز پوشش دهد.

انتخاب کردن امری است که شاید چندان دشوار به نظر نرسد اما همیشه هم کاری ساده نیست. زیرا انتخاب بین دو گزینه مشابه دشوار است. به عنوان مثال می توان دو وسیله ورزشی را مطرح کرد؛ آیا انتخاب بین دستگاه الپتیکال و دوچرخه ثابت آسان است؟ به احتمال بسیار بالا پاسخ اکثر افراد به این سوال منفی خواهد بود.  

به دلیل شباهت بسیار بالای این دو وسیله، انتخاب بین یکی از آنها می تواند سبب سردرگمی افراد شود. در این هنگام سوالاتی ذهن مخاطبان را به خود مشغول خواهد کرد. برای کاهش وزن و لاغری، کدام گزینه مناسب تر است؟ تمرین با کدام دستگاه می تواند به عضلات فرم و شکل بهتری بدهد؟ کدام وسیله برای توان بخشی مناسب تر است؟

در ادامه با دنبال کردن این مقاله می توانید به فواید و ویژگی های هر دو دستگاه پی ببرید تا انتخاب درست تر و مناسب تری داشته باشید.

مقایسه دستگاه ورزشی اسکی فضایی و  دستگاه ورزشی دوچرخه ثابت

این دو دستگاه که در دسته تجهیزات ورزشی قرار می گیرند ماهیتی هوازی دارند، اما باید بیشتر بررسی شوند. در این بخش این دو دستگاه ورزشی از چند طریق با هم مقایسه می شوند. در ابتدا از لحاظ کاهش وزن با یکدیگر مقایسه خواهند شد تا مشخص شود کدام یک برای تناسب اندام بهتر هستند. پس از آن از لحاظ کاهش وزن با یکدیگر مورد مقایسه قرار خواهند گرفت تا مناسب تری وسیله برای کاهش وزن شناسایی شود.

اسکی فضایی یا دوچرخه ثابت؛ کدام دستگاه برای تناسب اندام بهتر است؟

  • این دستگاه ها با به کارگیری سیستم قلبی عروقی یا شرایط هوازی بدن (قلب و عروق خونی مسئولیت گردش خون را بر عهده دارند) و موجب کاهش خطرات ناشی از بیماری های قلبی عروقی، فشار خون بالا و دیابت می شوند.
  • هر دو دستگاه سبب بهبود استقامت (توانمندی برای ادامه تلاش در بازه زمانی طولانی) فرد ورزشکار می شوند.
  • تمرین با هر دو دستگاه ورزشی می تواند ایمنی را برای مفاصل (نواحی زانو و مچ پا) بالا ببرد.

هر دو دستگاه را می توان برای ورزش هوازی مناسب و عالی معرفی کرد و در واقع نمی توان یکی را بهتر از دیگری دانست. به عبارت بهتر این دو دستگاه تنها با یکدیگر تفاوت دارند.

اسکی فضایی را می توان دستگاهی دانست که تمایل دارد که تمام بدن را به چالش بکشد؛ این در حالی است که تمرینات مربوط به دوچرخه ثابت، مختص عضلات پایین تنه است. با وجود این تفاوت به عنوان جمع بندی می توان گفت که هر دو دستگاه برای کالری سوزی مناسب هستند.

به افراد سالمندی که تمایل دارند تناسب اندام خود را حفظ کنند و یا دچار کمردرد مزمن هستند، پیشنهاد می شود از دوچرخه ثابت استفاده کنند. به عنوان مثال احتمال این که دستگاه های الپتیکال برای توانبخشی زانو (تمرین پس از آسیب دیدگی و یا جراحت و ریکاوری) توصیه نشوند وجود دارد؛ البته بهتر است مشورت با پزشک مربوطه انجام شود.

اسکی فضایی یا دوچرخه ثابت؛ کدام دستگاه برای کاهش وزن مناسب است؟

هر دو دستگاه ورزشی، امکان کاهش وزن را به طور موثر برای افراد فراهم می کنند. میزان سوزاندن کالری به شدت و مدت زمان تمرین وابسته است. با این وجود باز هم این سوال مطرح است که کالری سوزی با استفاده از کدام دستگاه بیشتر اتفاق خواهد افتاد؟

  • دوچرخه ثابت: سوزاندن کالری در طی مدت زمان یک ساعت تمرین (سبک، متوسط تا شدید) معادل 400 تا 750 کیلوکالری خواهد بود.
  • اسکی فضایی: سوزاندن کالری در طول یک ساعت تمرین (سبک، متوسط تا شدید) معادل 455 تا 830 کیلوکالری خواهد بود.

کار با دستگاه الپتیکال امکان سوزاندن 15 درصد کالری بیشتر را در مقایسه با کار با دوچرخه ثابت فراهم می کند. این افزایش کالری سوزی به دلیل این است که عضلات بیشتری در حین تمرین به کار گرفته می شوند. اما می توان تفاوتی در این روند ایجاد کرد؛ به گونه ای که میزان شدت تمرین را تنظیم کرد.

برای مثال اگر کاربر از روی صندلی دوچرخه ثابت بلند شود و به این حالت به تمرین خود ادامه دهد (به ویژه در مدل های اسپینینگ) می تواند به افزایش کالری سوزی کمک کند. در این صورت شاید کالری سوزی بیشتر از دستگاه الپتیکال نیز باشد. این نکته مهم باید مورد توجه قرار گیرد که شدت تمرین بر روند تناسب اندام به صورت مستقیم اثرگذار است.

آنچه که بهتر است در پایان مقاله بدانید

طراحی و ساخت وسیله های ورزشی هوازی به این منظور بوده است که به ورزش کردن در فضاهای بسته ای مانند خانه و یا باشگاه ورزشی کمک کند. این لوازم ویژگی های منحصر به فردی نیز دارند تا بر فعالیت های ورزشی افراد نظارت کنند. در این میان می توان دوچرخه ثابت و اسکی فضایی را به عنوان بهترین نوع تجهیزات ایروبیک معرفی کرد و خریداری هر یک از این محصولات می تواند بازه وسیعی از تمرین ها را در بر بگیرد.

با توجه به مطالب مطرح شده می توان گفت که ویژگی های دستگاه الپتیکال و دوچرخه ثابت بسیار به یکدیگر نزدیک هستند. با استفاده از این دو دستگاه، دنبال کردن تمرین های هوازی به همراه حفظ شکل بدن، تقویت عضلات و سوزاندن کالری امکان پذیر است.

با موارد مطرح شده، توجه به دو معیار دیگر نیز الزامی است؛ قیمت و اندازه. در این مورد می توان گفت که ابعاد دوچرخه ثابت نسبت به دستگاه اسکی فضایی کوچکتر است و فضای کمتری را اشغال می کند. به همین دلیل دوچرخه ثابت را می توان گزینه مناسب تری برای استفاده در خانه دانست، زیرا نیازمند فضای کمی است. از لحاظ قیمت نیز می توان به این موضوع اشاره کرد که دوچرخه ثابت نسبت به دستگاه الپتیکال نیازمند پرداخت هزینه کمتری هستند.

خرید دستگاه ورزشی الپتیکال از هایپرجیم

فروشگاه هایپرجیم یکی از فروشگاه های خرید اسکی فضایی خانگی است. این مجموعه در زمینه عرضه تجهیزات ورزشی مانند انواع دستگاه تردمیل، انواع دوچرخه ثابت، انواع اسکی فضایی و یا الپتیکال و موارد مشابه دیگر فعالیت می کند. این مجموعه عملکرد خوبی در این زمینه برای مشتریان خود فراهم کرده است.

این مجموعه انواع دستگاه های ورزشی گوناگون را در برندها و مدل های مختلف برای مشتریان ارائه می دهد تا ضمن آگاهی بخشیدن، آنها را در فرآیند خرید یاری کند.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 336
نمایش همه
علاقه مندی ها ()