آیا تا به حال برای شما سؤال شده که  اسکی فضایی باشگاهی بیشتر برای چه کسانی مفید است؟ چه کسانی باید از این دستگاه استفاده کنند؟ برای اینکه پاسخ چنین سؤالاتی را به دست آورید، حتماً با هایپر جیم همراه باشید. با کمک ما می توانید، آگاهی های خود را در زمینه ورزشی به بالاترین حد برسانید.

چرا باید از اسکی فضایی (الیپتیکال) استفاده کنیم؟

این دستگاه به طوری طراحی شده است تا هیچ فشار اضافی بر مفاصل وارد نشود. افرادی که دارای مشکلات، محدودیت ها و بیماری های جسمی هستند یا به تازگی از آسیب مفصلی دیده اند به راحتی می توانند از این دستگاه استفاده کنند.

به گفته پژوهشگران، یکی از ایمن ترین دستگاه های بدن سازی، اسکی فضایی باشگاهی است؛ بنابراین یکی از مهم ترین و قوی ترین دلایل استفاده از این دستگاه ایمن بودن خواهد بود.

الیپتیکال برای چه افرادی مفیدتر است؟

همان طور که می دانید، این دستگاه بیشتر برای بدن سازی مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از دستگاه هایی است که حتی در بعضی باشگاه برای استفاده از آن صف می بندند؛ بنابراین می شود گفت که یکی از محبوب ترین آیتم های یک باشگاه خوب به شمار می رود.

ورزشکارانی که می خواهند توانایی و استقامت جسمی خود را ارزیابی کنند یا به چالش بکشند، از این دستگاه استفاده زیادی می کنند. شما می توانید تمریناتی با کمک این دستگاه داشته باشید که در عین حالی که استقامت بدن خود را افزایش می دهید، بدن خود را فیت تر بسازید.

با استفاده از برنامه های ورزشی پیش فرض موجود در نوع دیجیتالی یا پیشرفته آن، می توانید توانایی ها جسمانی خود را بهتر و بیشتر بشناسید و نقطه ضعف های خود را پیدا کنید.

اسکی فضایی باشگاهی، صرفاً برای ورزشکاران نیست. افرادی که دارای اضافه وزن هستند و می خواهند چربی های خود را آب کنند، به نظر ما بهترین روش تمرینی استفاده از این دستگاه است. در مدل های پیشرفته این دستگاه افراد می توانند مشخصات شخصی خود را وارد کامپیوتر دستگاه کنند و برنامه ورزشی دریافت کنند.

اما این برنامه ورزشی فقط مختص دستگاه خواهد بود. البته شما می توانید حین تمرین کردن با این دستگاه، کارهایی دیگری هم انجام دهید تا بازدهی خود را بیشتر کنید. برای مثال می توانید به جای گرفتن دستگیره های متحرک این دستگاه از دمبل استفاده کنید و دیگر قسمت های بدن را درگیر کنید.

چنین کاری حتی می تواند، میزان چربی سوزی شما را افزایش دهد و موجب کاهش وزن (آب شدن چربی اضافه) بشود.

افرادی که دارای آسیب های جسمانی در ناحیه مفاصل هستند، می توانند بدون هیچ مشکلی از این دستگاه استفاده کنند تا دوباره توانایی ها خود را به دست آورند. همان طور که اشاره کردیم، طراحی این دستگاه بسیار منحصر به فرد است و برای چنین افرادی هیچ مشکلی به وجود نخواهد آورد، بلکه به آن ها کمک بسزایی هم می کند.

اولویت بندی افراد متقاضی

اگر بخواهیم متقاضیان استفاده از اسکی فضایی باشگاهی را دسته بندی کنیم، بهتر است بگوییم اولویت با کسانی است که دارای محدودیت جسمانی هستند. این بدان معنا نیست که حتماً شخص مورد نظر قادر به انجام کار فیزیکی معمولی نباشد.

بلکه منظور ما این است، افرادی که دارای آسیب دیدگی جسمی، محدودیت دامنه حرکتی و ضعف عضلانی هستند باید از این دستگاه استفاده کنند. مثالی دیگر از این محدودیت ها، افرادی است که دارای آسم هستند و نمی توانند حجم تنفسی معمولی یا بالایی برای انجام تمرینات سخت و سنگین داشته باشند.

به عنوان دسته دوم، کسانی که با مشکلات وزنی سر و کار دارند در صف استفاده قرار می گیرند. پس چرا ورزشکاران حرفه ای جایگاهی ندارند؟ به این علت که ورزشکاران حرفه می توانند از روش های تمرینی حرفه ای و دیگری استفاده کنند تا به اهداف خود برسند.

اما افرادی که با مشکلات وزنی سر و کار دارند با محدودیت آیتم های تمرینی مواجه خواهند شد. وزن آن ها باعث می شود که در انجام تمرینات با وزنه دچار آسیب های مفصلی یا سایر آسیب دیدگی ها شوند. همچنین دامنه تحرک افرادی که وزن زیاد دارند بسیار کمتر از ورزشکاران حرفه ای یا حتی آماتور خواهد بود.

بنابراین جایگاه سوم به ورزشکاران، بدن سازان و فیتنس کاران تعلق می گیرد. این افراد می توانند برای کم کردن حجم آب زیر پوست تمرینات کاردیو با استفاده از اسکی فضایی باشگاهی داشته باشند. همچنین می توانند توانایی های جسمی خود را با استفاده از درجه سختی (تنظیمات دستگاه) ارزیابی کنند. خرید اسکی فضایی باشگاهی با توجه به تنوعشان با قیمت مختلف انجام می گیرد. 

ورزشکاران حرفه ای از این دستگاه بیشتر برای تمرینات هوازی استفاده می کنند. برای اینکه حجم تنفسی خود را افزایش دهند، باید با وسایلی نظیر تردمیل و الیپتیکال بیشتر تمرینات خود را انجام دهند. حتی با استفاده از تمرینات ترکیبی، می توانند در کنار افزایش استقامت، عضله های دیگر بالا تنه خود را تمرین دهند.

به این صورت که می توانند از دمبل ها برای تقویت و رشد عضلات قفسه سینه، سر شانه ها، بازوها و ماهیچه های کمر (Core) تمرینات ترکیبی داشته باشند. همچنین استفاده از این دستگاه به افراد کمک می کند تا در حفظ تعادل بدن خود بهتر عمل کنند و دچار پیچ خوردگی ماهیچه ها و مفاصل نشوند.

جمع بندی

استفاده از اسکی فضایی باشگاهی، بیشتر برای کسانی که محدودیت جسمی، ضعف جسمی، محدودیت دامنه حرکتی و آسیب دیدگی مفاصل هستند مفیدتر خواهد بود. عمده استفاده این دستگاه برای افرادی است که با مشکلات اضافه وزن درگیر هستند. ورزشکاران حرفه ای می توانند با این دستگاه توان جسمی خود را ارزیابی کنند.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 314
نمایش همه
علاقه مندی ها ()