یکی از دستگاه های ورزشی بسیار محبوب،  اسکی فضایی خانگی است. کاربرد و استفاده از این دستگاه به منظور کاهش وزن، لاغری و تمرین های مطلوب است.

این دستگاه ها از فواید بی شماری برخوردار هستند اما بهتر است پیش از خرید درباره ویژگی ها، کارکرد و مشخصات آن آگاهی بیشتری پیدا کرد. این مقاله به همین موضوع پرداخته است. در ادامه با هایپرجیم همراه باشید.

اسکی فضایی چیست؟

اسکی فضایی یک دستگاه هوازی است که اجرای تمرینات و فعالیت های ورزشی با آن کار ساده و آسانی است. قرار دادن پاها روی پدال ها و به حرکت درآوردن آنها برای کار با این دستگاه کافی است. نحوه حرکت پاها باید به صورتی باشد که حالتی بین راه رفتن و رکاب زدن روی دوچرخه به وجود آید.

می توان گفت این دستگاه ورزشی نسبت به دیگر دستگاه های هوازی فشار کمتری را به بدن وارد می کند و موجب روان شدن حرکات پا خواهد شد.

اسکی فضایی خانگی چیست؟

یکی از وسیله های ورزشی کاربردی و مهم، اسکی فضایی خانگی است. عملکردهای هوازی در راستای چربی سوزی و دست یابی به تناسب اندام از طریق این دستگاه ورزشی امکان پذیر است. همچنین با استفاده از این دستگاه می توان سلامت قلب و عروق و دستگاه تنفس را بهبود بخشید.

پدال زدن روی این وسیله های ورزشی راهی برای کاهش وزن و لاغر شدن است. استفاده از دستگاه اسکی فضایی خانگی موجب سوزاندن کالری بسیاری می شود و سبب تحت فشار قرار گرفتن تمامی اعضای بدن خواهد شد. شاید کاربر متوجه این فشار نشود اما استفاده از این دستگاه ورزشی باعث درگیر شدن تک تک سلول های بدن حین دال زدن خواهند شد.

اسکی فضایی خانگی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

در ادامه به اجزای تشکیل دهنده این دستگاه ورزشی اشاره خواهد شد

درایو جلو یا عقب

با سیستم درایو در عقب برای حرکت احساس خوبی به وجود خواهد آمد. اینرسی بیشتر، امکان انجام فعالیت بیشتر روی زانو و یا مفاصل دیگر را برای پاهای کاربر فراهم می کند؛ این امکان بدون وارد شدن فشار و به صورت رو به جلو به وجود می آید.

بلبرینگ در مقابل بوشینگ؟

مورد دیگری که در انواع اسکی فضایی مشاهده می شود: یکی توپ بلبرینگ در نقاط محوری و دیگری بوشینگ است. مدل هایی که به جای بوشینگ ها از نقاط محوری برخوردار هستند دوام و طول عمر بیشتری بیشتری دارند و بیشتر می توان به آنها اعتماد کرد.

بلبرینگ های استاندارد و یاطاقان متفاوت هستند. بیشتر باز شدن بلبرینگ استاندارد موجب جمع شدن خاک به آسانی می شود. این در حالی است که محافظت از هوا و خاک به وسیله بلبرینگ مهر و موم شده انجام می شود. بلبرینگ استاندارد اغلب نیازمند روغن کاری است اما نیاز به روغن کاری در بلبرینگ مهر و موم شده وجود ندارد.

پدال ها

بهترین پدال ها برای اسکی فضایی انواعی هستند که موجب برداشته شدن فشار از روی پاها می شود. به این ترتیب به جای این که بر فشار وارد شده روی پا تمرکز کنید می توانید تمرکز روی انجام درست حرکت تمرکز کنید.

فریم ها

اندازه قاب دستگاه ها باید مورد توجه قرار گیرند. دستگاه های سبک تر به علت حمل و جابجایی آسان تر بیشتر مورد پسند خانواده ها قرار می گیرند. همچنین به طور معمول دستگاه های کوچک تر دارای قیمت کمتری هستند. اما باید توجه کرد که دستگاه های کوچکتر مناسب کاربران سنگین نیستند.

ساخت الپتیکال های بزرگ و سنگین از موادی با کیفیت بالا بوده است و تحمل وزن بیشتری را دارند. اما به طور معمول فضای بیشتری را در منزل اشغال می کنند و با دشواری حرکت داده می شوند. 

مانیتور نرخ ضربان قلب

در بسیاری از اسکی های فضایی، مانیتور نرخ ضربان قلب وجود دارد. برای نظارت بر سرعت، کنترل ضربان قلب در برنامه تمرینی لازم است.

نمایشگر LCD

امکان برنامه ریزی تمرین ها و پیگیری پیشرفت ها در هر جلسه تمرینی با صفحه نمایش کنسول اسکی فضایی امکان پذیر است. این نمایشگرها با برخورداری از نور پس زمینه و رنگی می توانند خواندن را برای کاربر بهتر و واضح تر کنند.

مقاومت قابل تنظیم

بیشتر دستگاه های الپتیکال از تنظیمات میزان مقاومت و سختی برخوردار هستند. سطوح مقاومتی گوناگون، امکان انتخاب از میان آنها را بر اساس توان بدنی و نوع برنامه ورزشی به وجود می آورد. تنظیم سطح مقاومت، کنترل شدت تمرین ها را امکان پذیر می کند.

طول گام

دستگاه های اسکی فضایی کوچک تر، طول گام های کوتاه تری دارند. به احتمال زیاد طول گام کوتاه تر برای افراد قد کوتاه مناسب است. برای اشخاص قد بلند طول گام بیشتر مناسب است.

آنچه که بهتر است در پایان بدانید

در صورت استفاده از اسکی فضایی خانگی به مدت زمان زیاد می توان به کاهش وزن کمک کرد و ماهیچه ها را تقویت کرد. دستگاه بر برخی از ماهیچه ها اثر می گذارد که عبارتند از: عضله همسترینگ، عضله چهار سر ران و عضله سرینی. فرم گرفتن مچ پا که قسمت اصلی پای افراد است از طریق این دستگاه انجام می شود. به این ترتیب کاربر می تواند با استفاده طولانی مدت از این دستگاه، موقعیت دویدن مطلوب و پرسرعت را برای خود فراهم کند.

این مقاله به موضوع اجزای تشکیل دهنده این دستگاه ورزشی پرداخته است و هر کدام از اجزا را با جزئیات ارائه داده است.

خرید دستگاه اسکی فضایی خانگی از هایپرجیم

برای خرید اسکی فضایی می توان به فروشگاه هایپرجیم مراجعه کرد. این فروشگاه برای عرضه تجهیزات ورزشی به مشتریان، انواع دستگاه ها را به همراه مشخصات و ویژگی های هر کدام ارائه می دهد.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 351
نمایش همه
علاقه مندی ها ()