اگر شما هم به دنبال راهی هستید که دیگر بدون رفتن به باشگاه یا فضای بیرون بتوانید در منزل ورزش کنید و به فعالیت برای رسیدن به وزن مورد نظر خود ادامه دهید، خرید تردمیل خانگی می تواند گزینه مناسبی باشد.

امروزه تعداد افرادی که به دلیل کمبود وقت یا نبودن محلی مشخص برای ورزش کردن، به فعالیت در خانه و استفاده از وسایل ورزشی مانند تردمیل روی می آورند، کم نیست. از این طریق شما می توانید بدون تاثیرات شرایط مختلف آب و هوایی یا هزینه های مضاعف باشگاه به راحتی ورزش کنید.

با توجه به آنچه گفته شد، اگر شما هم در شرایطی قرار دارید که به فکر خرید  تردمیل خانگی برای منزل افتاده اید، این مقاله تردمیل کو را از دست ندهید. چراکه تردمیلی که قصد دارید بخرید، باید با توجه به نکاتی مشخص انتخاب شود که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

چگونه تردمیل خانگی مناسب خود را انتخاب کنیم؟

در انتخاب تردمیل موردنظر خود شاید با توصیه یکی از دوستانتان بخواهید مدلی که اون استفاده می کند را بخرید یا بدون توجه به شرایط فیزیکی خود مدلی که قیمت پایین تری دارد را انتخاب کنید. اما این موضوع را بدانید که هر شخصی باید با توجه به شرایط وزنی، بیماری های مفاصلی و دیگر موارد تردمیل مناسب خود را انتخاب کند.

بر اساس این توضیحات ممکن است تردمیل شما که با توجه به ویژگی های منحصربه فرد خودتان و البته شرایط منزل شما خریداری کرده اید، برای شخصی دیگر مناسب نباشد. حال برای دانستن اینکه کدام تردمیل بیشتر با شرایط شما سازگاری دارد، موارد زیر را مطالعه کنید.

1. میزان استفاده شما از تردمیل

یکی از مواردی که در انتخاب تردمیل باید به آن دقت کنید، این است که شما روزانه چند دقیقه از آن استفاده خواهید کرد. این مورد به میزان حرفه ای یا تازه کار بودن شما، تعداد نفرات اعضای خانواده که می خواهند از آن استفاده کنند، وزن شما و موارد دیگری بستگی دارد. در این بخش به تعدادی از این موارد می پردازیم:

  • ابعاد تسمه:

اندازه تردمیل یعنی همان ابعاد تسمه آن با توجه به میزان حرفه ای بودن شما در مدل های مختلف، تغییر می کند. به طور مثال اگر تازه کار هستید و دقایق زیاد فعالیت با تردمیل برای شما امکان پذیر نیست، می توانید تردمیلی با اندازه تسمه کوتاه تر را انتخاب کنید. در مدل های تردمیل خانگی معمولا عرض تسمه 38 تا 50 و طول آن 120 تا 150 سانتی متر موجود است.

  • وزن قابل تحمل برای تردمیل:

بعضی از افراد تردمیل را نه تنها برای استفاده شخصی بلکه برای بهره بردن کل اعضای خانواده خریداری می کنند. نکته ای که در این مورد باید به آن توجه شود، این است که هر تردمیلی قابلیت تحمل هر وزنی را ندارد.

بنابراین برای حساب کردن این مورد مهم باید سنگین وزن ترین عضو خانواده که او هم قصد استفاده از این وسیله دارد را درنظر بگیرید و تردمیلی که تحمل وزن آن 10 کیلوگرم بیشتر از وزن این فرد است را انتخاب کنید.

  • نوع موتور:

معمولا در تردمیل های از نوع خانگی موتور DC با قدرت 5/1 تا 3 اسب بخار به کار می رود. حال اگر شما بیشتر قصد دویدن روی این دستگاه ورزشی را دارید و کمتر قصد پیاده روی، تردمیلی با قدرت موتور بالاتر را انتخاب کنید. البته میزان حرفه ای بودن خود و اعضای دیگر خانواده را نیز در نظر داشته باشید؛ هرچه حرفه ای تر، موتور قوی تر.

2. جیبتان را هم در نظر داشته باشید

در بازار برای هر بودجه ای تردمیلی با قیمت مناسب وجود دارد، بنابراین نگران این موضوع نباشید. شما پس از تعیین ویژگی های تردمیل خانگی خود براساس موارد گفته شده، آسان تر می توانید مدل مناسب خود را انتخاب کنید.

البته که هرچه قابلیت ها و تکنولوژی های به کار رفته در تردمیل بیشتر و پیشرفته تر باشد، قیمت آن هم بالاتر می رود. در این قسمت قصد داریم برخی از این تکنولوژی های پیشرفته در تردمیل ها را برای شما توضیح دهیم.

  • صفحه نمایشگر:

به طور تقریبی در تمامی تردمیل های امروزی صفحه نمایشگر وجود دارد که روی آن اطلاعاتی مثل میزان سرعت و شیب دستگاه، برنامه تمرینی مشخص شده از قبل، مسافت طی شده، میزان کالری در حال سوخت، ضربان قلب و دیگر موارد نشان داده می شود.

  • قابلیت تنظیم سرعت و شیب دستگاه:

در بیشتر تردمیل ها این قابلیت وجود دارد که بتوانید با توجه به حرفه ای یا مبتدی بودن خود، وجود دردهای مفصلی و دیگر بیماری ها یا عوامل موثر دیگر سرعت و شیب دستگاه را خودتان تنظیم کنید. البته هدف شما جهت استفاده از تردمیل که می تواند تناسب اندام یا لاغری باشد هم در این مورد تاثیرگذار است.

لازم به ذکر است که سرعت تردمیل خانگی به طور معمول بین 2 تا 20 کیلومتر بر ساعت و شیب آن بین 5 تا 15 درجه قابل تغییر و تنظیم است.

  • دکمه های روی تردمیل:

از دیگر قابلیت هایی که در تردمیل ها قرار می دهند، دکمه های اطراف صفحه نمایشگر است که هرکدام وظیفه ای دارند؛ از جمله دکمه های بالا و پایین، دکمه های تنظیم سرعت و شیب، دکمه تعیین برنامه تمرینی و غیره.

  • اندازه گیری ضربان قلب:

در بیشتر مدل های تردمیل خانگی سنسوری برای اندازه گیری میزان ضربان قلب افراد روی دستگیره تردمیل قرار می دهند که وقتی با دستتان این قسمت را می گیرید، این میزان را روی صفحه نمایشگر به شما نشان می دهد. این قابلیت برای تعیین میزان سلامتی شما حین ورزش به خصوص در افرادی که بیماری های خاص مثل بیماری قلبی دارند، بسیار کارآمد است.

  • کلید توقف سریع:

به طور معمول در همه مدل های تردمیل این دکمه را قرار می دهند که هنگام افتادن یا لغزش از روی تردمیل، بلافاصله از این دکمه استفاده کنید که دستگاه به سرعت توقف کند.

3. کدام قسمت خانه را برای تردمیل درنظر گرفته اید؟

هنگام خرید تردمیل به اندازه آن هم دقت کنید؛ به طور مثال اگر گوشه ای که برای آن در نظر گرفته اید، به اندازه کافی جادار است، شما هم می توانید مدل بزرگی انتخاب کنید. البته تردمیل هایی هم وجود دارند که قابل جمع شدن هستند و پس از استفاده از این وسیله می توانید آن را تا کنید که فضای زیادی را اشغال نکند.

کلام آخر

در این مقاله سعی داشتیم شما را با برخی از قابلیت ها و ویژگی های تردمیل خانگی آشنا کنیم که در صورت قصد خرید تردمیل  ، با توجه به موارد گفته شده تصمیم بهتر و آسان تری بگیرید.

شما با توجه به تمام این نکته ها می توانید مدل تردمیل مناسب خود را خریداری کنید و به هدف خود از این کار که ممکن است تناسب اندام و لاغری باشد، برسید.

 فروشگاه تردمیل کو

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 392
نمایش همه
علاقه مندی ها ()