یکی از بهترین دستگاه‌های موجود در باشگاه‌ها تردمیل نام دارد. البته این دستگاه در نوع خانگی نیز به تولید می‌رسد. یادگیری استفاده از این کالا بسیار ساده است اما در برخی از مواقع افراد اشتباهات رایجی را در زمان کار با تردمیل انجام می‌دهند که امکان آسیب به آنها را افزایش می‌دهد.

برای اینکه اشتباهات پرتکرار در استفاده از تردمیل خانگی را بشناسید، در این مقاله قصد داریم برخی از این موارد را درباره خرید تردمیل عنوان کنیم. زیرا انجام صحیح کار با تردمیل در کاهش وزن و چربی سوزی نقش موثری دارد. این دستگاه امروزه دویدن و پیاده روی را برای افراد راحت‌تر کرده است.

خرید تردمیل خانگی برای افرادی که زمان کافی برای رفتن به باشگاه را ندارند، گزینه ایده آلی به شمار می‌رود. از این رو در ادامه مقاله شما را با اشتباهات رایج در زمان تمرین با تردمیل خانگی آشنا خواهیم کرد.

عدم استفاده از کفش مناسب پیاده روی

کار با تردمیل شبیه ساز عمل پیاده روی و دویدن در فضای آزاد است. از این رو قبل از استفاده از تردمیل باید کفش مناسبی را برای این کار انتخاب کنید. در غیر این صورت امکان آسیب به زانو و کمر شما وجود دارد.

در صورتی که اشتباهات پرتکرار در استفاده از تردمیل خانگی را بشناسید، با خیال راحت قادر به استفاده این دستگاه در منزل هستید.

پایین آوردن سر و تماشای تمام مدت صفحه نمایش تردمیل

این اشتباه رایج در دراز مدت به مفاصل گردن آسیب وارد می‌کند. علاوه بر آن تمام حواس و تمرکز شما به سمت نمایشگر تردمیل جلب می‌شود. همانطور که می‌دانید ورزش‌های هوازی باید با هدف و تمرکز بالا آنجا شوند. در غیر این صورت نتیجه مورد نظر را برای شما به ارمغان نمی‌آورند.

پایین بودن مداوم سر، شما را از نحوه صحیح دویدن یا پیاده روی روی تردمیل دور می‌کند و هنگام نفس گیری مشکلات جدی را به وجود می‌آورد. اگر این نوع اشتباهات پرتکرار در استفاده از تردمیل خانگی را بشناسید، تمرینات هوازی روی تردمیل بسیار اثربخش خواهند بود.

برداشتن گام‌های بسیار کوتاه یا بلند

تردمیل‌ها دستگاه‌هایی بسیار پرکاربرد در کاهش وزن هستند که باید نحوه صحیح استفاده از آنها را بدانید. یکی دیگر از اشتباهاتی که افراد در زمان کار با تردمیل مرتکب می‌شوند، مربوط به نحوه گام برداشتن است.

گام‌های خیلی کوتاه یا بلند موجب خستگی عضلات و مفاصل می‌شوند و در تمرینات سرعتی، راندمان کار را کاهش می‌دهند. گام‌ها باید با سرعت تنظیم شده روی تردمیل هماهنگ باشند.

اگر عادت دارید که با گام‌های کوتاه یا بلند قدم بردارید، قبل از خرید تردمیل این عادت را ترک کنید. در غیر این صورت نتیجه دلخواه را از تمرین با تردمیل خانگی به‌دست نخواهید آورد.

گرفتن دسته‌های تردمیل در هنگام پیاده روی یا دویدن

شما نباید در هنگام پیاده روی با تردمیل، دسته‌های تعبیه شده روی دستگاه را نگه دارید. اگر این نوع از اشتباهات پرتکرار در استفاده از تردمیل خانگی را بشناسید، دیگر دچار آسیب نمی‌شوید.

در هنگام دویدن دست‌ها باید به سمت طرفین حرکت داده شوند. این امر تعادل در زمان دویدن و سرعت چربی سوزی را افزایش می‌دهد.

هماهنگی پاها با دست‌ها در زمان کار با تردمیل خانگی، در بهبود عملکرد کلی بدن نیز تاثیرگذار است. البته این کار برای افراد مبتدی که هنوز قادر به برقراری تعادل در این اعضا از بدن خود نیستند، مناسب است.

افراد حرفه‌ای باید بدون نگه داشتن دسته در سرعت‌های متفاوت تردمیل، قادر به حفظ تعادل خود باشند.

قرارگیری نادرست بدن به جلو و یا خم کردن کمر

در زمان کار با تردمیل سعی کنید بدن شما در یک راستا و در امتداد سر قرار گیرد. قرارگیری رو به جلو یا قوز کردن یکی از اشتباهات رایجی است که فرم نادرستی به بدن می‌دهد.

شانه‌های خود را در زمان دویدن روی تردمیل به سمت عقب نگه دارید. خم شدن بیش از حد به جلو در نحوه نفس‌گیری شما نیز تاثیرگذار است. در صورت عدم نفس‌گیری صحیح، اندام‌های داخلی بدن دچار آسیب می‌شوند.

برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد نحوه استفاده صحیح از این دستگاه با کارشناسان حرفه‌ای در وب سایت فروشگاه هایپرجیم در تماس باشید. این فروشگاه به‌صورت ۲۴ ساعته خدمات خود را به مشتریان ارائه می‌دهد.

این خدمات شامل: خرید در هر مکان و زمان، دریافت کالا درب منزل، مشاوره رایگان، ارائه تخفیفات ویژه به مشتریان، صرفه جویی در هزینه‌ها و غیره می‌شوند. فروش تردمیل در این فروشگاه با ارائه ضمانت نامه و به‌صورت کاملاً قانونی انجام می‌گیرد.

در نتیجه...

هدف ما از درج این مقاله کمک به شما است که اشتباهات پرتکرار در استفاده از تردمیل خانگی را بشناسید. یکی از رایج‌ترین اشتباهات در این خصوص، عدم انتخاب کفش مناسب است. گرفتن دسته‌های تردمیل نیز موجب عدم حفظ تعادل می‌شود. در خرید تردمیل باشگاهی باید امکانات آن را بررسی کنید.

 خمیدگی بیش از حد کمر در هنگام دویدن، حرکت سریع و ناهماهنگ با پاها، خیره شدن به مانیتور تردمیل، برداشتن گام‌های خیلی کوتاه یا بلند، تنظیم شیب زیاد، عدم تمرین با برنامه مشخص و اصولی و غیره از جمله اشتباهاتی هستند که نباید در زمان تمرین با تردمیل مرتکب شد. این موارد بازده تمرینات هوازی را کاهش می‌دهند و به‌جای کاهش وزن و حفظ سلامت بدن، نتیجه‌ای عکس را به همراه خواهند داشت.

 فروشگاه هایپرجیم

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 367
نمایش همه
علاقه مندی ها ()