امروزه افراد زیادی وجود دارند که به تناسب اندام و بدن خودشان اهمیت زیادی قائل هستند به خاطر همین برای این که بدن آن ها روی فرم و سایزهای متناسب باشد شروع به انجام فعالیت های ورزشی می کنند برخی از افراد علاقه دارند که این کار را به صورت خصوصی در خانه خود انجام دهند یا بسیاری از افراد برای این که نتیجه بهتری بگیرند به باشگاه ها می روند. همان طور که می دانید در باشگاه انواع دستگاه های مختلفی وجود دارد که می توانید از آن ها بهره مند شوید و فعالیت های ورزشی تان را به واسطه آن ها انجام دهید.

 تردمیل باشگاهی هم یکی از اصلی ترین و مهم ترین دستگاه هایی است که در هر باشگاهی آن را مشاهده خواهید کرد و برای دویدن و راه رفتن می توانید از آن استفاده کنید. اما استفاده از  تردمیل باشگاهی نیاز به دانستن برخی نکات و راهنمایی هایی است که اگر آن ها را رعایت نکنید، ممکن است به خود شما آسیب های جدی وارد کند. در برخی شرایط ممکن است مربیان باشگاه این موضوعات اولیه و پایه ای را برای شما بازگو نکنند اما در چنین شرایطی نگران این موضوع نباشید. زیرا در ادامه هایپر جیم این مطالب را برای شما کاملا روشن می کند که دیگر مشکلی برایتان وجود نداشته باشد.

۶ نکات اساسی و مهم قبل از استفاده از تردمیل باشگاهی

بسیاری از افراد فکر می کنند تنها راه رفتن و دویدن روی دستگاه ورزشی تردمیل باشگاهی مهم ترین و اصلی ترین کاری است که باید انجام دهند. اما نیاز است در اینجا این موضوع را بدانید که علاوه بر دویدن باید از برخی نکات پایه ای آگاهی داشته باشید که از بروز حوادث جلوگیری کند . اما قبل از شروع خواندن مطالب به نظرتان چه مواردی در این مثال ها وجود خواهد داشت که  حتی فکرش را نمی کردید باید آن ها را رعایت کنید؟

پوشیدن کفش مناسب را فراموش نکنید: شاید با خود بگویید که با هر کفشی می توانید روی این دستگاه ورزشی شروع به دویدن یا راه رفتن کنید. اما پوشیدن کفش مناسب یکی از مهم ترین و اولین مورد اصلی برای استفاده از دستگاه تردمیل به حساب می آید که شما باید کفشی را خریداری کنید که در هنگام ورزش کاملا راحت باشید و هیچ مشکلی یا دردی را در ناحیه پای خود احساس نکنید.

فراموش نکنید که آب بنوشید: همانطور که می دانید عمل دویدن می تواند یک فعالیت سخت و طاقت فرسا باشد که شما در هنگام انجام دادن این روش با افزایش ضربان قلب سوخت و ساز بدنتان نیز افزایش می یابد و در نتیجه سطح اکسیژن شما ممکن است کم شود. به عبارت دیگر می توان گفت در هنگام ورزش کردن بدن شما بیش از هر زمانی دیگری نیاز به نوشیدن آب پیدا می کند پس سعی کنید بعد از دویدن روی دستگاه ورزشی مقداری آب بنوشید.

گرم کردن بدن را فراموش نکنید: بسیاری از افراد وجود دارند هنگامی که وارد باشگاه می شوند بدون آنکه بدن خود را گرم کنند و به اصطلاح آماده ورزش شوند به ناگهان با استفاده از تردمیل باشگاهی شروع به دویدن می کنند! این روش نه تنها درست است، بلکه کاملا برای بدن شما می تواند خطر آفرین باشد و سعی کنید قبل از انجام دادن هر فعالیت ورزشی به آماده کردن بدن خود برای انجام دادن ورزش ها بپردازید.

 اما به نظر شما چرا می گویند که این روش را انجام دهید؟ علت این مورد این است که هنگامی که شما قبل از انجام دادن فعالیت های ورزشی بدن خود را گرم می کنید بدنتان آماده انجام دادن فعالیت های ورزشی بیشتری می شود و راندمان کار شما را در طول مدت فعالیت افزایش می دهد و اگر تا به الان از گرم کردن بدن خود غافل بوده اید، سعی کنید زمانی را قبل از شروع به این مورد اختصاص دهید.

گاهی می توانید دسته های تردمیل را نگه دارید: اگر دقت کرده باشید متوجه دسته هایی در جلو و اطراف دستگاه تردمیل باشگاهی وجود دارد که علت وجود این دسته ها این است که شما در هنگام راه رفتن یا دویدن زمانی که تعادلتان را از دست می دهید با گرفتن آن ها از افتادن خود جلوگیری کنید.

 درست است که طراحی این دسته ها امری کاملاً طبیعی و استاندارد است اما بهتر است در هنگام دویدن زیاد این دسته ها را در دستان خود نگیرید. به عبارت دیگر می توان گفت افراد مبتدی در هنگام دویدن یا راه رفتن ممکن است ترس از افتادن داشته باشند و گرفتن این دسته را برای آن ها کاملاً طبیعی است. اما اگر پس از مدتی به دویدن روی این دستگاه ها عادت کرده اید، بهتر است از گرفتن آن ها خودداری کنید.

گیره ایمنی دستگاه: تا به حال توجه شما به وجود یک گره روی این دستگاه تردمیل ورزشی جذب شده است؟ آیا با خود فکر کرده اید که این گیره چه کاربردی می تواند از خود به نمایش بگذارد؟ شاید باورتان نشود اما طراحان این دستگاه را به نوعی طراحی کرده اند که وجود این گیره شما را از آسیب دیدن بیشتر محافظت می کند. شاید با خود بگویید که چطور می تواند این کار را برای شما انجام دهد؟

 استفاده از این گیره به این صورت است که یک سر آن به دستگاه  و سر دیگر آن به لباس شما متصل خواهد شد و در هنگام دویدن اگر به صورت ناگهانی تعادلتان برهم خورد و احتمال زمین خوردت از دستگاه تردمیل باشگاهی برای شما وجود داشته باشد، با قطع کردن اتصال این گیره تردمیل به صورت خودکار از حرکت می ایستد و آسیب کمتری را به بدن شما وارد می کند.

شیب دستگاه ورزشی: علاوه بر افزایش سرعت شما می توانید به مرور زمان شیب دستگاه را افزایش دهید و با شدت بیشتری فعالیت ورزشی خود را دنبال کنید. افزایش شیب دستگاه سبب ارتقاء فعالیت های ورزشی شما شده و سوخت و ساز بدنتان را افزایش می دهد. اگر به دنبال کاهش وزن چشم گیری هستید، می توانید این محصول را برای دویدن یا راه رفتن انتخاب کنید و باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر دچار برخی بیماری های قلبی و عروقی، زانو درد یا حتی کمر درد شدید هستید، نباید از شیب زیاد تردمیل باشگاهی استفاده کنید.  فروش تردمیل توسط مجموعه هایپرجیم در توع بسیار بالا صورت می گیرد. 

کلام آخر

تردمیل باشگاهی در کنار دیگر وسایل ورزشی می تواند شما را در رسیدن به هدف مورد نیاز یعنی در تناسب اندامتان کمک کند. به خاطر همین برای استفاده از آن باید به برخی نکات اساسی و مهمی توجه داشته باشید که شما را با روش های سالم تری به هدفتان برساند که با توجه به نکاتی که در بالا برای شما ارائه داده ایم می توان گفت که اکنون آمادگی دویدن روی این دستگاه با داشتن اطلاعات کامل را دارید!

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 347
نمایش همه
علاقه مندی ها ()