تردمیل ها به عنوان دستگاه های ورزشی کاربردی برای رسیدن به تناسب اندام و دیگر اهداف ورزشی گزینه بسیار عالی و کاربردی محسوب می شوند. شما نیز ممکن است که مانند بسیاری از اشخاص دیگر از مدت زمان صحیح استفاده از تردمیل آگاهی نداشته باشید و بخواهید در مورد زمان مناسب انجام تمرین های مختلف روی  تردمیل اطلاعات لازم را به دست آورید. به همین منظور هم خواندن مطلب زیر می تواند، به شما در این مورد کمک کند و دانش شما را افزایش دهد.

مدت زمان صحیح استفاده از تردمیل

همان طور که می دانید، تردمیل ها به عنوان یکی از معروف ترین تجهیزات ورزشی برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. ممکن است که شما بخواهید، تمرینات هوازی را روی این دستگاه انجام دهید یا عضلات خود را تقویت کنید. علاوه بر این از کاربردهای دیگر این دستگاه  که شما می توانید به راحتی از آنها بهره مند شوید، کاهش وزن یا رسیدن به تناسب اندام هستند.

 ناگفته نماند که سن شما یا مبتلا بودن به بیماری خاصی در تعیین مدت زمان صحیح استفاده از تردمیل نقش مهمی دارد. شایان ذکر است که این زمان باتوجه به نوع تمرین و هدف شما مشخص می شود. به عنوان مثال درصورتی که قصد انجام تمرینات با شدت بالا را دارید، بهتر است که برای مدت زمان 40 دقیقه روی دستگاه تمرین کنید. فراموش نکنید که قبل از تمرین و بعد از آن بدن خود را گرم یا سرد کنید.

فروشگاه هایپرجیم یکی از معتبرترین و بهترین فروشگاه های تجهیزات ورزشی است که دستگاه های ورزشی مختلف با امکانات بسیار فوق العاده و قیمت مناسب را در اختیار همگان قرار می دهد. اگر شما قصد خرید تردمیل را دارید، بهتر است که خرید از فروشگاه هایپرجیم را در اولویت خود قرار دهید. اما در ادامه این مطلب قصد داریم که مدت زمان مناسب استفاده از تردمیل را برای هر تمرین و هر هدف برای شما مورد بررسی قرار دهیم.

کم کردن وزن

همان طور که در قسمت های بالاتر بیان کردیم، یکی از فواید فوق العاده تردمیل کاهش وزن است. برای اینکه شما بتوانید وزن خود را کم کنید، باید به میزان کالری سوزی خود اهمیت ویژه ای بدهید. یکی از امکانات منحصربه فردی که در تردمیل ها وجود دارد، محاسبه کالری سوزی بر اساس سن، جنسیت و وزن هر شخص است.

در غیر این صورت استفاده از نرخ ضربان قلب یا رژیم غذایی مناسب به شما در این امر کمک خواهد کرد. برای کاهش وزن بهتر است که هر روز برای مدت زمان 30 دقیقه تا یک ساعت روی تردمیل بدوید. فراموش نکنید که سرعت شما در این بازه زمانی باید متوسط باشد. به علاوه درصورتی که فرد مبتدی هستید و به تازگی تمرین کردن را آغاز کرده اید، مدت زمان صحیح استفاده از تردمیل بین 10 تا 15 دقیقه متغیر است.

تمرینات بدون شیب و با مسافت کوتاه

این نوع تمرین را بهتر است که سه روز در هفته انجام دهید. در این نوع تمرین همان طور که از اسمش پیدا است، هیچ شیبی وجود ندارد و مسافت هم بسیار کوتاه است. در تمرینات بدون شیب بهتر است که مسافت های کوتاهی که از 5 کیلومتر کمتر هستند را برای خود در نظر بگیرید.

 به عنوان مثال درصورتی که برای مدت زمان ده دقیقه روی تردمیل خود می دوید، برای مسافت 5 کیلومتری باید 50 دقیقه دویدن را ادامه دهید. فراموش نکنید که در روزهای مختلف این تمرین را با سرعت های مختلف انجام دهید.

تمرینات متناوب با شدت بالا

با استفاده از تردمیل ها شما قادر به انجام تمرینات متناوبی که شدت بالایی دارند، هستید. یکی از فواید فوق العاده این تمرین ها کاهش چربی های اضافه بدن محسوب می شود. خوب است بدانید که در این نوع تمرین شما می توانید، زمان و شدت را تغییر دهید.

در این شرایط نه تنها چگالی مویرگ هایی که در عضلات وجود دارند، بیشتر می شود، بلکه میزان خون بیشتری در رگ ها جریان خواهد داشت. اگر بخواهیم کمی در مورد این نوع تمرین توضیح دهیم، باید بدانید که در آن معمولاً از سرعت های متفاوت در بازه های زمانی مشخص استفاده می شود.

در واقع شما می توانید، باتوجه به هدف خود سرعت را افزایش یا کاهش دهید. همچنین امکان استفاده از شیب هم در این تمرین برای شما وجود دارد. خوب است بدانید که در این شرایط مدت زمان صحیح استفاده از تردمیل برای گرفتن نتیجه مطلوب باید 20 دقیقه باشد. از فواید فوق العاده این تمرین می توان به افزایش کالری سوزی، تقویت عضلات پا و چربی سوزی اشاره کرد.

بهبود بیماری ها

خوشبختانه تردمیل به عنوان یکی از بهترین و محبوب ترین دستگاه های ورزشی برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایای فوق العاده این دستگاه این است که شما می توانید، از برخی از بیماری ها مانند بیماری های قلبی، دیابت یا حتی سرطان جلوگیری کنید یا آنها را کنترل کنید.

 ناگفته نماند که انجام ورزش های هوازی روی تردمیل یا راه رفتن روی آن نه تنها ضربان قلب، فشارخون و کلسترول را کاهش می دهد، بلکه میزان قند خون بدن را نیز منظم می کند. مطالعات نشان می دهند که برای رسیدن به این مزیت های منحصربه فرد دستگاه تردمیل باید به مدت 30 دقیقه تمرین های هوازی که متوسط هستند یا شدت بالایی را دارند، انجام دهید. بهتر است که این فعالیت را در اکثر روزهای هفته دنبال کنید که بتوانید به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

بهبود ورم مفاصل

شما ممکن است که مانند بسیاری از افراد دیگر از درد و ورم مفاصل رنج ببرید. طبق نظر پزشکان در این شرایط قدم زدن یکی از مؤثرترین راه ها به منظور تقویت عضلات است. نکته ای که در این مورد بسیار حائز اهمیت است، متعادل بودن و آرام بودن تمرین ها محسوب می شود. در همین راستا هم به شما پیشنهاد می شود که برای مدت زمان 30 دقیقه با کم ترین سرعت روی تردمیل خود راه بروید.

افزایش استقامت استخوان ها و تقویت آنها

یکی از مشکلات رایج و جدی که امروزه بسیاری از افراد از آن رنج می برند، پوکی استخوان است. اگر شما هم با این مشکل دست وپنجه نرم می کنید، می توانید با داشتن رژیم غذایی مناسب، روی تردمیل راه بروید یا بدوید. به همین منظور هم مدت زمان صحیح استفاده از تردمیل  30 دقیقه است. اما فراموش نکنید که هر روز با سرعت آرام دویدن یا راه رفتن را انجام دهید.

کلام آخر

تردمیل ها یکی از بهترین تجهیزات ورزشی محسوب می شوند که به وسیله آنها می توان تمرین های ورزشی مختلف را انجام داد و از مزایای فوق العاده ای در مدت زمان مشخصی بهره مند شد. اما همان طور که در قسمت های بالاتر بیان کردیم، مدت زمان صحیح استفاده از تردمیل به نوع تمرین و هدف شما از انجام تمرین های ورزشی بستگی دارد. فراموش نکنید که اگر قصد خرید تردمیل خانگی را دارید، حتما سری به فروشگاه هایپرجیم بزنید.

فروشگاه هایپرجیم

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 423
نمایش همه
علاقه مندی ها ()