امروزه دستگاه های ورزشی متنوعی برای انجام تمرینات برای افراد با توانایی های مختلف ساخته و به بازار عرضه شده اند. دستگاه هایی که ورزش هوازی را ارائه می دهند معمولاً اصول خاصی برای انجام کار با آنها وجود دارد. تردمیل وسیله ای است که دویدن یا راه رفتن در فضای باز را شبیه سازی می کند و به شما در رسیدن به تناسب اندام و استقامت قلبی عروقی کمک خواهد کرد. تردمیل ها در انواع مختلفی وجود دارند که شما می توانید بر اساس نیاز خود و کارایی دستگاه آن را انتخاب کنید. بسیاری از تردمیل ها دارای کنسول های دیجیتالی هستند که به شما اجازه می دهد سرعت، شیب و به دیگر تنظیمات دسترسی داشته باشید. فروشگاه هایپرجیم،  تردمیل خانگی ، باشگاهی و دیگر وسائل ورزشی که برای تناسب اندام نیاز است را دارد.

دستورالعمل صحیح استفاده از تردمیل خانگی

زمانی که نوبت به استفاده از تردمیل میرسد باید نکات خاصی را در مورد استفاده از این وسیله بدانید. کار با تردمیل خانگی یا باشگاهی به آن آسانی ها هم که فکر می کنید نیست و در صورت استفاده نادرست از آن مطمئناً در معرض خطرات کوچک و بزرگ خواهید بود. در این مقاله سعی شده در چند مرحله کوتاه به شما نحوه استفاده درست از این دستگاه را بگوییم.

قدم اول

با تردمیل آشنا شوید. اگر از نوع تردمیل خانگی استفاده می کنید، راهنمای استفاده از آن را مطالعه کنید و با نحوه کارکرد آن آشنا شوید. برای مثال یاد بگیرید چگونه سرعت و شیب را تنظیم کنید، در صورتی که در یک باشگاه ورزشی از تردمیل استفاده می کنید، می توانید از افراد خبره در آن محل کمک بگیرید.

قدم دوم

قبل از آنکه روی تردمیل بروید، لازم است حرکات کششی را حدود  ۵ تا ۱۰ دقیقه انجام دهید، بهتر است سعی کنید این حرکات به صورت پویا باشد که مفاصل و عضلات شما خود را آماده کنند. درست است که گرم کردن اصلی قبل از تمرین، روی تردمیل انجام می شود اما انجام حرکات کششی درمان گردن درد میتواند می تواند به گرم شدن عضلات شما کمک کند.

قدم سوم

دستگاه تردمیل دارای دستگیره هایی است که می تواند به شما در زمان شروع و اتمام حرکت کمک کند.
بر روی تردمیل بروید و دسته ها را بگیرید ابتدا پاهای خود را در کناره های تسمه قرار دهید، قفل ایمنی دستگاه را به لباس خود وصل کنید سپس دکمه شروع را بزنید. ابتدا سرعت کمربند آرام است و می توانید پاهای خود را یکی یکی روی تسمه قرار دهید و شروع به راه رفتن کنید. بعد از آنکه روند راه رفتن برای شما آسان شد دست  خود را از روی دسته ها بردارید.

قدم چهارم

بسته به تمرین و وضعیت آمادگی جسمانی خود گرم کردن پیش از تمرین را به  مدت ۵ تا ۱5 دقیقه انجام دهید. اگر قصد دارید تمرین پیاده روی سریع را انجام دهید، گرم کردن را با سرعتی آهسته باید انجام دهید و اگر قصد دارید بدوید، باید به صورت سریع راه بروید.

قدم پنجم

از فرم صحیح بدن خود اطمینان حاصل کنید، پشت خود را صاف نگه دارید و سرتان مستقیم رو به سمت جلو باشد و به هیچ عنوان به پایین و حرکت پای خود نگاه نکنید. از گرفتن دسته ها حین دویدن با تردمیل خودداری کنید، این کار باعث می شود فرم بدنتان حین دویدن صحیح نباشه و پشت شما خمیده می شود. هنگامی که شروع به دویدن کردید دسته را رها کنید و آنها را در کنار بدن خود با ریتم دویدن تان تکان دهید.

قدم ششم

قبل از آنکه تمرین را شروع کنید، حین انجام کار و بعد از اتمام تمرین باید بدن خود را هیدراته نگه دارید. اگر تردمیل شما جایی برای گذاشتن بطری یا وسائل دیگر دارد حتماً یک بطری پر از آب کنار خود داشته باشید. بهتر است بعد از هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه که تمرین می کنید، آب بنوشید.

قدم هفتم

تمرین را به اندازه کافی انجام دهید  که از مزایای آن بهره مند شوید. طبق مطالعات مختلفی که انجام شده متوجه شدند حداقل 30 دقیقه تمرین هوازی به مدت پنج روز در هفته نه تنها بر تناسب اندام بلکه بر کاهش خطر ابتلا به بیماری ها نیز تأثیر خواهد گذاشت. اگر هدفتان کاهش وزن است این زمان به ۶۰ تا ۹۰ دقیقه باید برسد.

قدم هشتم

بعد از اتمام تمرین خود خنک کردن را فراموش نکنید، این کار را ۵ تا ۱۰ دقیقه روی تردمیل انجام دهید و بعد از پایین آمدن از تردمیل نیز حرکات کششی ایستا انجام دهید. به این ترتیب از درد و گرفتگی عضلات شما بعد از تمرینات سخت جلوگیری کند. مرکز فروش تردمیل در خدمات شماست.

سخن آخر

همه ما میدانیم کار کردن با دستگاه های مختلف نیازمند دانش خاصی برای رعایت دستورالعمل هاست. در صورت استفاده غلط و انجام تمرینات اشتباه تنها باعث آسیب رساندن به خود خواهید شد. بنابراین، ضروری است قبل از انجام تمرین با هر دستگاه ورزشی از نحوه استفاده صحیح آن مطلع باشید. تردمیل یک دستگاه ورزشی هوازی است که از گذشته تاکنون مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته و مدل های زیادی با کاربردهای مختلف از آن ساخته شده است، اگر به دنبال یک تردمیل خانگی مناسب خود هستید میتوانید از فروشگاه هایپرجیم آن را انتخاب کنید.

فروشگاه هایپرجیم

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 422
نمایش همه
علاقه مندی ها ()