از جمله لوازم ورزشی که در بسیاری از باشگاه های ورزشی موجود است و مورد استفاده بسیاری افراد قرار می گیرد، دوچرخه ثابت است.

از جمله دلایلی است که دوچرخه های ثابت در اکثر سالن های بدنسازی یا سایر باشگاه های ورزشی مورد استفاده بسیار قرار می گیرند، سهولت استفاده و گزینه خوبی برای گرم کردن جهت آغاز ورزش های حرفه ای است.

در این مقاله همراه با ما باشید تا در خصوص این وسیله ورزشی محبوب و به طور خاص مدل دوچرخه ثابت باشگاهی بیشتر بدانیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم.

همچنین اگر به دنبال خرید لوازم ورزشی خاصی مانند  دوچرخه ثابت باشگاهی هستید، فروشگاه لوازم ورزشی هایپرجیم، بهترین گزینه برای شما است.

دوچرخه ثابت چیست؟

دوچرخه ثابت وسیله ورزشی است که آن را می توانید هم در داخل خانه سوار شوید و هم در باشگاه های ورزشی از آن استفاده کنید که به آن دوچرخه ثابت باشگاهی گفته می شود.

این وسیله ورزشی محبوب در نقطه ای ثابت است و هر چقدر هم که به شدت رکاب بزنید، حرکت نمی کنند.

دوچرخه های ثابت عمودی رایج ترین نوع آن هستند، اما دوچرخه های دراز و کشیده را نیز شاید در باشگاه های ورزشی مختلف ببینید.

در مدل دراز و کشیده آن فرد ورزشکار را می بینید که در حالت پایین تر و نشسته قرار دارد. در سال های اخیر، دوچرخه های ثابت هوشمند بسیار افزایش یافته است.

اغلب این دوچرخه های ثابت از فناوری استفاده می کنند که میزان مسافت طی شده فرد ورزشکار قابل نمایش است و شخص می تواند ببیند که در چه وضعیتی قرار دارد و چه مسافتی را طی کرده است.

همچنین بر اساس میزان مقاومتی که رکاب ها دارند و قابل تغییر و برنامه ریزی هستند، می توان آن را انتخاب کرد و بر اساس آن به ورزش ادامه داد.

فواید دوچرخه ثابت

دوچرخه های ثابت فوراً در کنار دیگر وسایل ورزشی در باشگا ه های ورزشی باز قابل تشخیص هستند. شما چرخ، زین، دسته و پدالی دارید که با استفاده از آن ها می توانید کالری های بسیاری بسوزانید.

استفاده از دوچرخه های ورزشی ثابت بسیار ساده است. استفاده از دوچرخه های ثابت جدید که هوشمند هستند شاید در اولین بار برای هر کاربری که از فناوری آگاه نیست، کمی چالش برانگیزتر باشد.

اگرچه، این نرم افزار فراتر از درک نرم افزارهایی نخواهد بود که برای گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای دوچرخه ثابت باشگاهی شامل قابلیت استفاده برای همه بدون در نظر گرفتن سن، سطح تناسب اندام یا (در بیشتر موارد) سلامتی است.

کاربران مختلف می توانند تناسب اندام قلبی عروقی خود را با استفاده از این وسیله ورزشی افزایش دهند، استقامت خود را بهبود بخشند و استقامت خود را بدون وارد کردن فشار زیادی به بدن توسعه دهند.

دویدن و دوچرخه سواری هر دو گزینه های عالی برای تناسب اندام هستند، اما باید در نظر داشت دویدن تأثیر فیزیکی بیشتری بر بدن، به ویژه روی مفاصل دارد.

دوچرخه های ورزشی از نوع ثابت به همه امکان بهبود تناسب اندام شان را می دهد، حتی کسانی که در حال بهبودی از بیماری یا آسیب خاصی هستند.

همچنین بر اساس تحقیقات استفاده از دوچرخه ثابت در فضای منزل یا باشگاه های ورزشی راهی عالی برای مدیریت وزن است.

طبق گفته های دانشگاه هاروارد، یک فرد به طور متوسط بین 210 تا 260 کالری در طول 30 دقیقه استفاده از دوچرخه ثابت می سوزاند.

با توجه به اینکه کالری کمتری نسبت به افرادی که برای مدت زمان مشابه روی تردمیل می روند، استفاده از دوچرخه ثابت در بردارد، اما با این واقعیت که اکثر مردم می توانند بیشتر از دویدنشان دوچرخه سواری کنند، می توان به سرعت این مشکل را برطرف کرد.

اختلاف کالری سوزی میان استفاده از تردمیل و دوچرخه ثابت به راحتی با دوچرخه سواری به مدت 45 دقیقه یا حتی یک ساعت برطرف شود.

در استفاده از دوچرخه ثابت هرچه فرد تناسب اندام بیشتری داشته باشد و رکاب زدن را سخت تر کند، پتانسیل بیشتری برای سوزاندن کالری بدن خود دارد.

سلامت قلب و عروق بدن بسیار مهم است. هیچ کس نمی تواند از درون بدن خود آگاه شود، بنابراین دیدن یا دوچرخه سواری آسیب هایی که رژیم غذایی نامناسب یا سبک زندگی ناسالم می تواند به وجود آورد را کاهش می دهد.

دوچرخه سواری با استفاده از دوچرخه ثابت راهی عالی برای بهبود سلامت قلب و عروق شما است. قلب نیز عضله است و هر چه شما تناسب اندام بهتری داشته باشید، قلب نیز بهتر عمل می کند.

مطالعات نشان داده است که دوچرخه سواری در داخل یا خارج از خانه می تواند آسیب قلبی را در بزرگسالان میانسال بسیار کاهش دهد.

دوچرخه ثابت باشگاهی نسبت به تردمیل و ماشین های با وزن ثابت، حمل و نقل بسیار آسان تری دارند. آن ها راحت تر حرکت می کنند و برای کسانی که در آپارتمان ها زندگی می کنند، گزینه بسیار مناسب می کند.

در باشگاه های بدنسازی یا سالن های ورزشی، این ویژگی به این معنی است که می توان تعداد بیشتری از دوچرخه های ثابت را بدون اشغال فضای زیاد به سالن یا باشگاه اضافه کرد و از آن ها بهره برد.

برخی از معایب استفاده از دوچرخه ثابت

در کنار مزایایی که خرید دوچرخه ثابت و استفاده از آن در پی دارد، برخی از معایب استفاده از این وسیله ورزشی عبارت است از:

  • استفاده از دوچرخه های ثابت می تواند در ابتدای امر کمی سخت باشد. در واقع، وقتی برای اولین بار شروع به استفاده از دوچرخه ثابت می کنید به دلیل ساختاری که دوچرخه ثابت دارد، رکاب زدن کمی دشوار است.

اما باید در نظر داشت که با استفاده مداوم از این وسیله ورزشی، این مشکل رفع خواهد شد و به راحتی از آن برای تناسب اندام خود استفاده خواهید کرد.

  • استفاده از دوچرخه ثابت برای تمرین و بهبود سلامت پایین تنه بدن بسیار مفید است. اما اگر فقط از دوچرخه ثابت استفاده شود، بالا تنه بدن حرکت مفیدی نخواهد داشت.

درنتیجه باید در کنار استفاده از دوچرخه ثابت، از دیگر لوازم ورزشی نیز استفاده کرد.

  • از جمله معایبی که استفاده از دوچرخه ثابت دارد این است که به دلیل ثابت بودن وسیله، تجربه مناظر و فضای آزاد وجود ندارد.

نتیجه گیری

امروزه استفاده از لوازم های گوناگون ورزشی مانند دوچرخه ثابت باشگاهی، بسیار متداول شده است و بسیاری از افراد برای بهود سلامتی بدن خود استفاده می نمایند.

دوچرخه ثابت نیز مانند بسیاری از لوازم ورزشی دارای مزایا و معایب خاصی است که باید بر اساس نوع نیازی که دارید آن را خریداری کنید و بهترین استفاده از آن را ببرید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 317
نمایش همه
علاقه مندی ها ()