هم دستگاه های اسکی فضایی و هم انواع تردمیل، لوازم ورزشی هوازی هستند که در باشگاه ها یا منزل مورد استفاده قرار می گیرد.

ورزش کردن روی هر دو دستگاه تقریباً همان مقدار کالری می سوزاند که دویدن در فضای آزاد برای شما به ارمغان می آورد.

اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که روش استفاده شما از این وسایل و به طور خاص اسکی فضایی باشگاهی به چه صورت است.

آیا نکات لازم و ایمنی استفاده از اسکی فضایی باشگاهی را مورد توجه قرار می دهید؟ آیا می دانید به چه صورتی باید استانداردهای استفاده از اسکی فضایی را رعایت کنید.

در این مقاله همراه با ما باشید تا تمامی نکات لازم برای استفاده صحیح از اسکی فضایی را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

اگر برای ورزش و بهبود سلامتی خود نیازمند استفاده از اسکی فضایی هستید، فروشگاه هایپرجیم بهترین گزینه برای خرید این نوع لوازم ورزشی برای کسانی است که به دنبال کیفیت و تعهد هستند.

از اسکی فضایی چه می دانیم؟

اسکی فضایی باشگاهی دستگاهی ورزشی و به صورت ثابت است. یک فرد با قرار دادن پاهای خود روی سکوها و حرکت آن ها به جلو یا عقب که در یک دایره کشیده می شود از  دستگاه اسکی فضایی استفاده می کند.

دستگاه های ورزشی اسکی فضایی از جمله بهترین دستگاه های ورزشی برای داشتن تناسب اندام است که شما می توانید در منزل یا باشگاه های ورزشی از آن استفاده نمایید.

دستگاه ورزشی اسکی فضایی همانند تردمیل که دو نوع خانگی و باشگاهی دارد، در هر دو فضا قابل استفاده است و صرفا در مدل های مختلف، وزن های مختلف را می تواند تحمل کند.

بدون شک مدل باشگاهی آن از نظر ابعاد بزرگ تر بوده و وزن بیشتری را تحل می کند و قابلیت های بیشتری نیز دارا است.

در استفاده از اسکی فضایی به چه نکاتی توجه کنیم

ماهیت و ساختار اسکی فضایی باشگاهی به گونه ای است که می توان با استفاده و ورزش کردن با آن، بسیاری از اعضای بدن را حرکت داد و بیشترین بهره را از آن برد.

هرکسی زمانی که به دنبال بهترین اسکی فضایی برای مصارف ورزشی خانگی است، نیازهای متفاوتی دارد.

برخی از افراد ممکن است به چیزی نیاز داشته باشند که کمترین فضا را اشغال کند، در حالی که برخی دیگر ممکن است هزینه خرید را مهم ترین جنبه در نظر بگیرند.

نکات مهم و کلی که باید جهت استفاده از اسکی فضایی در نظر داشت عبارت اند از:

قرار دادن دست

در اسکی فضایی باشگاهی این امکان برای شما وجود دارد که با استفاده از دسته های متحرک، تعادل خود را روی دستگاه حفظ کنید و حرکت خود را آرام یا تند نمایید.

این دسته ها در تمامی اسکی های فضایی وجود دارد و نوع حرکت شما را به نحوی کنترل می نماید.

تعداد برنامه ها

تعداد برنامه های از پیش بارگذاری شده در بین اسکی های فضایی مختلف متفاوت است و می توان بر اساس نیاز هر کدام از برنامه ها را انتخاب کرد.

به عنوان مثال، برخی از دستگاه های اسکی فضایی برنامه هایی را برای ورزش ارائه می دهند که شامل فواصل، تپه ها یا یک صعود ثابت است.

دراینجا تفاوت برنامه ها به سخت یا راحت رکاب زدن روی دستگاه و نرمی یا سفتی دستگیره ها مربوط می شود.

سطح شیب و مقاومت

برخی از دستگاه های اسکی فضایی قابلیت افزایش یا کاهش شیب دارند و این توانایی را به فرد می دهند که شیب های مختلف را هنگام استفاده از دستگاه تجربه کند.

قابلیت تغییر شیب سبب می شود تا فرد بتواند حالت ها و برنامه های مختلف را روی دستگاه تجربه کند و نهایت استفاده از اسکی فضایی را ببرد.

همچنین در برخی از دستگاه ها، صفحه نمایشگر نیز وجود دارد و تمامی تغییرات دستگاه و حرکات فرد قابل نمایش است و فرد می تواند وضعیت خود و دستگاه را هنگام استفاده تماشا کند.

علاوه بر نمایش تغییر شیب روی صفحه نمایشگر، تغییر مقاومت دستگاه نیز قابل نمایش است و می توان تغییرات آن را مشاهده کرد.

طول گام روی دستگاه اسکی فضایی

طول گام مناسب معمولاً برای هر فرد بستگی به قد او متفاوت است. بنابراین طول گام قابل تنظیم می تواند ویژگی مفیدی در این دستگاه باشد که مورد استفاده قرار گیرد.

توانایی نمایش وضعیت بدن فرد

برخی از دستگاه های اسکی فضایی از معیارهای خاصی برخوردار هستند که آن ها توانایی نمایش وضعیت بدن بدن فرد و فعالیتی که داشته دارد، است.

مانند مسافت، ضربان قلب و کالری سوزانده شده و دیگر مواردی از این قبیل و آن ها را روی صفحه LCD نمایش می دهند.

چگونه استفاده از اسکی فضایی را آغاز کنیم

اولین باری که دستگاه اسکی فضایی باشگاهی را امتحان می کنید، از یک مربی برای راهنمایی چگونگی استفاده از دستگاه کمک بخواهید.

به خاطر داشته باشید که دستگاه های اسکی فضایی با یکدیگر متفاوت هستند و اگر با این دستگاه ها در وهله اول راحت نیستید، بهتر است قبل از شروع، نکاتی را در خصوص آن بیاموزید.

خواندن این نکات جهت استفاده از اسکی فضایی زمان کمی از شما می گیرد و بسیار می تواند نتیجه بخش باشد. فروش اسکی فضایی در بازار با قیمت ها مختلف انجام می گیرد. 

دستورالعمل های گام به گام را در خصوص استفاده از دستگاه اسکی فضایی باشگاهی به صورت خلاصه عبارت است:

  1. روی دستگاه رو به کنسول قدم بگذارید. به طور معمول، تا زمانی که رکاب زدن را شروع نکنید، هیچ اتفاقی نمی افتد.
  2. برای روشن کردن مانیتور، پدال زدن را با فشار دادن پدال های دستگاه به سمت جلو با پاهای خود آغاز کنید. دسته های دستگاه را به طور یکنواخت فشار داده و بکشید.
  3. دستورالعمل های روی نمایشگر را دنبال کنید تا یکی از برنامه های از پیش تنظیم شده را انتخاب کنید، یا برای تنظیم تمرین مورد نظر خود، حالت "دستی" را انتخاب کنید.
  4. با زدن فلش های بالا و پایین، مقاومت رکاب زدن را در طول تمرین خود کم یا زیاد کنید. اکثر دستگاه های اسکی فضایی دارای عملکرد مانیتور قلب در دسته ها هستند که می توانید از آن برای سنجش شدت تمرین خود استفاده کنید.
  5. قبل از خروج از دستگاه اسکی فضایی، مطمئن شوید که کاملاً متوقف شده است. اگر در هر نقطه از تمرین خود احساس ضعف یا درد کردید، سرعت خود را کاهش دهید یا کاملاً متوقف کنید.

    فروشگاه هایپرجیم

    نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

    تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

    آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 309
نمایش همه
علاقه مندی ها ()