امروزه بسیاری از افراد از وسایل ورزشی در منزل و باشگاه استفاده می‌کنند. ولی خوب است طرز صحیح کار با آن ‌ها را بدانند. در این مقاله در هایپرجیم به ده اشتباه رایج که ممکن است در هنگام استفاده از  اسکی فضایی  مرتکب شوید، پرداختیم. با خواندن این مقاله این اشتباهات را می‌شناسید و سپس یاد می‌گیرید که چگونه آن‌ها را رفع کنید. با این کار هم کالری‌ سوزی خود را افزایش می‌دهید و هم از فواید اسکی فضایی بهره‌مند می‌شوید.

1. مقاومت شما صفر است

ممکن است وقتی یک مایل را در یک دقیقه طی می‌کنید، حس کنید روی ابرها هستید. اما بدانید بدون مقاومت فعالیت شما نتیجه‌ای نخواهد داشت. مطمئن شوید که مقاومت کافی را برای کشیدن و هل دادن در زمان استفاده از اسکی فضایی به کار می‌برید.

با سرعت متوسط این کار را انجام دهید تا جایی که احساس کنید دیگر قادر به ادامه دادن نیستید. اگر پس از متوقف شدن احساس می‌کنید پنج دقیقه دیگر هم می‌توانستید ادامه دهید، نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت.

2. فرم خود را حفظ نمی‌کنید

قامت خود را در طول تمرین صاف و کشیده نگه دارید. این کار عضلات شکم شما را تقویت می‌کند. همچنین عضلات میانی شما را درگیر کرده و حتی روی عضلات بالاتنه نیز کار می‌کند.

بنابراین اگر قامت شما در حین تمرین خمیده باشد، نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت. همچنین تحقیقات نشان داده است که قرار دادن ساق دست روی وسیله ورزشی و خم شدن به سمت آن، چربی‌سوزی شما را کاهش خواهد داد. پس اگر عادت دارید این کار را انجام دهید، سعی کنید دیگر این اشتباه رایج را مرتکب نشوید.

3. اطلاعات خود را ثبت نمی‌کنید

بیشتر وسایل ورزشی برای افرادی با وزن 68 کیلوگرم کالیبره شده اند. اما با وارد کردن اطلاعات خود در دستگاه می‌توانید آن را شخصی سازی کنید. با این کار دید بهتری نسبت به روند کالری سوزی خود پیدا می‌کنید.  

4. جهت پا زدن را تغییر نمی‌دهید

بالعکس پا زدن نه تنها از خسته شدن شما جلوگیری می‌کند، بلکه فشار را بر گروه دیگری از عضلات متمرکز می‌کند. در حالی که به سمت جلو پا زدن عضلات چهارسر شما را درگیر می‌کند، به سمت عقب پا زدن به همسترینگ و عضلات باسن فشار می‌آورد.

برای افزایش دادن اثر تمرین در هنگام نشستن کنی به عقب خم شوید و زانوهای خود را در حین پا زدن در به حالت 90 درجه نگه دارید.

5. روتین ورزشی خود را ماه‌ها است تغییر نداده‌اید

وقفه‌ها بهترین راه برای از بین بردن یکنواختی روتین در استفاده از اسکی فضایی است. این کار به افزایش کالری سوزی شما کمک می‌کند.

یکی از دو راه زیر را برای انجام این کار انتخاب کنید. مقاومت خود را ثابت نگه دارید و سرعت خود را تغییر دهید. برای مثال یک دقیقه با سرعت بالا و چهار دقیقه با سرعت متوسط پا بزنید.

راه دوم این است که سرعت خود را ثابت نگه دارید و مقاومت خود را تغییر دهید. مثلا یک دقیقه عضلات خود را منقبض کرده و پا بزنید. سپس عضلات خود را در حالت ریلکس‌تری قرار دهید و چهار دقیقه پا بزنید. فراموش نکنید که سرعت شما در این پنج دقیقه ثابت باشد.

6. انگشتان پاهایتان بی‌حس می‌شود

یکی از رایج‌ترین اشتباهات وارد آوردن فشار زیاد به انگشتان پا است. این کار باعث می‌شود که انگشت پاهایتان بی‌حس شده و زمان تمرین شما کوتاه شود. در عوض سعی کنید پاهای خود را به سمت پاشنه قرار دهید. با انجام این کار عضلات بزرگتری را درگیر می‌کنید. همین امر استقامت شما را بالا می‌برد و اجازه نمی‌دهد به سرعت خسته شوید.

7. اسکی فضایی شما صدای عجیبی می‌دهد

اگر در هنگام تمرین وسیله ورزشی شما صدای ناخوشایندی تولید می‌کند، به این معنا است که سرعت شما زیاد است در حالی که مقاومت کافی ندارید. وقتی این اتفاق می‌افتد یعنی شما به اندازه زمانی که صرف تمرین کردن می‌کنید، کالری نمی‌سوزانید.

حفظ کردن یک ریتم ثابت و متعادل همراه با اعمال مقاومت کافی روی عضلات، علاوه بر کالری سوزی ضربان قلب شما را نیز بالا نگه می‌دارد.

8. روی بالاتنه کار نمی‌کنید

بهتر است دو روز در هفته با دسته‌های متحرک کار کنید که عضلات بالاتنه شما نیز درگیر شوند. روزهای دیگر هفته می‌توانید از دسته‌های ثابت استفاده کنید.

9. از تردمیل با شیب زیاد استفاده می‌کنید

بسیاری از افراد برای ارتقا دادن تمرین‌های خود از تردمیل با شیب زیاد استفاده می‌کنند. در صورتی که استفاده از اسکی فضایی به دلیل آن که عضلات پای شما به شدت درگیر می‌شوند، راه بهتری است. فروش اسکی فضایی باشگاهی از سایت هایپرجیم با در نظر گرفتن بهترین قیمت ها انجام می گیرد. 

10. شما به اسکی فضایی معتاد شده‌اید

شاید وسوسه‌انگیز به نظر برسد که هر بار وارد باشگاه شدید، مستقیم به سراغ اسکی فضایی بروید. اما هرگز نباید فقط از یک وسیله ورزشی به صورت مداوم استفاده کنید.

تمرین خود را با وزنه‌ها و وسیله‌های ورزشی دیگر ترکیب کنید که بهترین نتیجه را بگیرید. سعی کنید تمرین‌های متفاوت با وسیله‌های مختلفی را در برنامه خود بگنجانید. این کار در عضله‌سازی و بالا بردن متابولیسم موثر خواهد بود.

کلام آخر

بسیاری از افراد از اسکی فضایی برای ورزش کردن در منزل یا باشگاه استفاده می‌کنند. اما اشتباهات رایجی در استفاده از این وسیله ورزشی وجود دارد که به تفصیل در مورد آن‌ها توضیح داده شد. امید است با آگاهی از این اشتباهات و رفع آن‌ها تجربه بهتری در استفاده از این وسیله ورزشی در آینده داشته باشید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 297
نمایش همه
علاقه مندی ها ()