طرح توجیهی یک سند مهم است که برای توضیح و تبیین یک طرح یا پروژه استفاده می‌شود. این سند به صورت جامع شامل توضیحاتی در مورد اهداف، اهمیت، ضرورت، فنی، مالی، اقتصادی و اجتماعی پروژه است. هدف اصلی طرح توجیهی ، ارائه دلایل و مستندات منطقی برای اینکه چرا یک پروژه باید اجرا شود و چگونه می‌تواند به بهبود وضعیت موجود کمک کند است.

طرح توجیهی و امکان سنجی بازار

موارد مهمی که در یک طرح توجیهی ممکن است مورد بررسی قرار بگیرند عبارتند از :

  • برنامه زمانبندی
  • راه‌های تأمین مالی
  • راه‌های اجرای پروژه
  • هدف و اهداف پروژه
  • توضیح مشکل یا نیاز موجود
  • توضیح روش‌های اجرای پروژه
  • بررسی فنی و فناوری مورد استفاده
  • تحلیل هزینه‌ها و منافع اقتصادی
  • اثرات اجتماعی و زیست‌محیطی

طرح توجیهی به عنوان یک سند استراتژیک، به مسئولان و تصمیم‌گیران کمک می‌کند تا تصمیمات منطقی و مبتنی بر شواهد در مورد اجرای یا عدم اجرای یک پروژه را بگیرند.گروه مشاوره و برنامه ریزی مطصا توانسته مسیر مناسب برای پیشرفت اهداف صنایع مختلف فراهم آورد و تخصص کافی در زمینۀ نگارش گزارشات طرح توجیهی متناسب با کسب و کارهای متعدد دارند.  . لازم به ذکر است که از نظر اقتصادی بایستی توجیه‌پذیری کلیۀ پروژه‌های نوپا و در حال توسعه در نظر گرفته شود. این چنین با کسب مشاورۀ تخصصی، قطعاً ادامۀ مسیر برای صاحبان کسب و کار آسان خواهد بود و می تواند آنان را در برابر هدر رفتن زمان و هزینه آگاه سازد. طرح توجیهی سیمان سفید از انواع طرح توجیهی های این مجموعه می باشد.

همواره راه اندازی یک نوع کسب و کار نیاز به یک سرمایه گذاری منطقی دارد تا نتیجۀ کارآمد و در عین سودآور داشته باشد. این چنین پیش از شروع هر گونه سرمایه گذاری، گردآوری طرح توجیهی ضرورت دارد می تواند امکان سنجی مناسبی از موقعیت را برای افراد مشخص کند. هم اکنون صنایع مختلف می توانند از نتایج بدست آمده در گزارشات طرح توجیهی برای آغاز موفقیت آمیز پروژه استفاده نمایند. در همین راستا، جهت کسب اطلاعات تکمیلی و درخواست طرح توجیهی کسب و کار می توانید با مهندسین مشاور طرح ریزی صنایع تماس بگیرید.

طرح توجیهی به عنوان یک سند از سوی سرمایه‌گذاران گردآوری می شود تا جوانب مختلف مرتبط به اجرای یک پروژه مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار گرفته شود. این چنین متناسب صاحبان کسب و کار و سرمایه گذار متناسب با نوع پروژه‌ای که قصد راه اندازی آن را دارند، می توانند با دریافت مشاورۀ تخصصی کسب و کار و گردآوری طرح توجیهی از سوی آنان، اطلاعات واقعی از آیندۀ سرمایه گذاری خود بدست آورند. تاریخ نشان داده، برخی از پروژه هایی که بدون تحقیق راه اندازی شده اند، نتایج منفی به دنبال داشته و به نوعی در مدت زمان کوتاهی باعث ورشکستی سرمایه گذاران و آن کسب و کار شده است.

طرح توجیهی برای جذب سرمایه گذار

در نتیجه افراد موفق در کسب و کار، ابعاد فنی طرح سرمایه را تحت عنوان طرح توجیهی گردآوری می کنند. گروه مشاوره و برنامه ریزی مطصا با گردآوری اساتید مجرب دانشگاه‌های معتبر در کنار یکدیگر، قادر به تجزیه و تحلیل اطلاعات واقعی بازار، با شیوۀ اصولی و با جزئیات کامل تحت عنوان طرح توجیهی می باشند.

هدف از انجام تحلیل بازار، این است که بتوان ریسک‌های مرتبط به اجرای یک کسب و کار را تهیه نمود. صرف نظر از هزینه طرح توجیهی، شما از زمان پیش رو به بهترین شکل ممکن استفاده خواهید نمود و می توانید موقعیت مناسبی را برای اهداف آیندۀ کسب و کار خود فراهم آورید. در حالت کلی، گردآوری طرح توجیهی جهت أخذ تسهیلات یا جذب سرمایه گذار نیز صورت می گیرد. بنابراین افرادی که به دنبال دریافت سرمایه‌گذار برای پروژۀ کسب و کار خود هستند، می توانند از نتایج این نوع امکان سنجی به بهترین شکل ممکن استفاده نمایند.

اگر خواستار استفاده از امکانات این چنینی هستید، می توانید از تجربیات مهندسین مشاور طرح ریزی صنایع بهره مند گردید. این مجموعۀ معتبر متشکل از نیروی تحصیلکرده و متخصص هستند که قادر به راهنمایی اصولی سرمایه گذاران و تدوین طرح توجیهی در هر نوع کسب و کاری می باشند.

آدرس :

تهران ، میدان تجریش ، خیابان جعفری ، پلاک ۳۶، طبقه اول ، واحد ۲ (بالاتر از تندیس) ، کدپستی: ۱۹۸۹۶۳۴۴۱۴      تلفکس : ۲-۲۲۷۵۰۸۱۱-۰۲۱
پست الکترونیک :  info@matsa.co

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 110
نمایش همه
علاقه مندی ها ()